fredag 22 januari 2010

Inverterad sexmissbrukare

Jag lider med Tiger Woods. Jag har samma problem som han, fast åt andra hållet. När han får massor av sex, så mycket att han till och med kan missbruka det, så får jag inget. Så jävla typiskt storyofmylife liksom. Sportkillen (om nu golf kan klassas som en sport) får allt han behöver och mer därtill medans den känslosamme poeten (dvs jag om nu någon nu skulle ha missat det) inte får någonting.

Som vanligt visar Gud i sin allrikedom upp en fingertoppskänsla för att påvisa vad man saknar i livet genom att vissa till och med måste gå på klinik för att lära sig hantera det som man själv så desperat bara vill ha en endaste smula av. Inser inte Gud vikten av sexuell demokrati för att få ett glatt, vänligt och icke-frustrerat samhälle?! Eller bryr han sig inte?!

Det som jag inte kan greppa i det hela är när går man från att vara en vanlig sexfixerad typ (Och det inkluderar er tjejer också - försök inte ni är minst lika pilska som vi snubbar - ni är bara bättre på att dölja det) till att få epitetet "sexmissbrukare"? Är det när man missar putten för att man tänker på sitt senaste ligg? När man inte säger nej till ALLA kvinnor/män som vill ha en? Eller om man konstant tänker på sex (vilket garanterat skulle sätta de flesta i farozonen)? Eller när man så att säga går "the extra mile" för att i alla lägen få ha sex och fullständigt struntar i konsekvenserna?

För mig framstår det helt enkelt som att det snarast rör sig om ett problem av utbudskaraktär. Har man oändliga möjligheter till bra sex blir man sexmissbrukare, om man däremot inte har det så blir man det inte. Efterfrågan finns alltid men inte utbudet. Så vad som gäller är att klippa utbudet, och för att göra det har jag ett bra råd till Tiger Woods: Lägg golfklubban på hyllan och bli poet! Jag garanterar att det kommer att lösa problemet med att vara "sexmissbrukare" - inte för att man inte vill ha sex utan för att det inte längre finns något utbud!

Vilket för övrigt får mig att fundera på vad de gör på en sådan där klinik för sexmissbrukare: Lär de sig mantrat: "Just say no" och föreställer sig Margaret Thatcher, Nancy Reagan och Mona Sahlin nakna? Eller läser de poesi?

P.S. Thatcher funkar i alla lägen men för att inte vara sexistisk så går det bra att byta ut Nancy mot Ronald (inte McDonald) och Mona Sahlin mot Göran Persson. Men för hälsans skull bör man inte överdosera genom att tänka sig allihop på en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar